Visjon 2
Visjon 2 – Markedsføring og ledelse for vg3 bygger videre på designet av siste utgave av Visjon 1, først og fremst i form av tydeligere navigering. Men mens Visjon 1 har et tydelig fargeskille for hver del, har Visjon 2 i stedet en farge for hvert kapittel. Boka har i tillegg fått et lettere uttrykk med nye skrifttyper og større bilder, i tillegg til et større spekter av farger. Visjon 1 og Visjon 2 vant bronse i BELMA Awards 2022.
Løsning
Kunden ønsket et tydeligere skille mellom de ulike kapitlene, noe som resulterte i en regnbuefarget palett. Fargene er utformet med universell utforming i tankene, og de er derfor justert slik at kontrasten og lesbarheten er god nok selv med spreke farger. For å tydeliggjøre skillet ytterligere et det satt inn et farget element i yttermargen, slik at fargene kommer tydelig frem også når man blar kjapt gjennom boka. I tillegg har vi valgt å bruke to farger i figurene – kapittelfargen og en farge fra et annet kapittel. Dette er med på å skape en helhet i bokas uttrykk.